یکی از انواع زنا، زنا به عنف و یا تجاوز است، تجاوز یا زنا عنف به دختران باکره و زنان مجرد یکی از پر آمار ترین نوع تجاوز در ایران می باشد، اما باید ذکر کرد به دلیل جایگاه والای زن در دین و قانون اسلام و همچنین احترام به حقوق خانم ها و تاکید بسیار بر آن، هرکسی که بخواهد آنها را نادیده گرفته و یا به هر نوعی زنان را مورد آزار و اذیت به هر روشی قرار دهد مجرم شناخته شده و به اشد مجازات میرسد.

طبق ماده ۲۳۱ قانون مجازات اسلامی حکم تجاوز  به زن مجرد به شرح ذیل است:

  • ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی، در حکم تجاوز جنسی به دختر باکره معلوم میدارد حد زنا در موارد زیر اعدام است، سپس در بند (ت) همین ماده اعلام می دارد: زنای به عنف یا اکراه از سوی زانی، موجب اعدام زانی است.
  • در موارد زنای به عنف و حکم آن، چنانچه زن باکره باشد، متجاوز افزون بر مجازات مقرر، به پرداخت ارش البکاره و مهرالمثل نیز محکوم می‌ شود و چنانچه باکره نباشد به مجازات و پرداخت مهرالمثل محکوم می‌ گردد. همچنین این نکته را باید ذکر کنم که مهر المثل را قاضی تعیین کرده و به هیچ عنوان مبلغ از پیش تعیین شده ای ندارد. چنانچه در شهر کرج زندگی می کنید، مراجعه به بهترین وکیل در کرج این امکان را برای شما فراهم می کند تا با حق و حقوق خود آشنا شده همینطور با راه حل های درست و مشاوره هایی که به شما ارائه می دهد می تواند پرونده شما را به خوبی پیگیری کرده و موفقیت شما را در  پرونده تجاوز به بالاترین درصد ممکن برساند

 

 سلام به دوستان عزیزم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه حکم تجاوز به زن مجرد چیست با وب سایت ما همراه باشید