طلاق رجعی چیست؟

طلاق رجعی نوعی طلاق می باشد که در دین اسلام مرد حق دارد تا زمان عده زن به او بازگردد بدون اینکه نیاز باشد خطبه عقد بین آنها خوانده شود، به طور دیگر می توان بیان کرد هرگونه انجام فعلی از طرف مرد که نشان دهنده بازگشت به زن می باشد تمایل آن به ادامه زندگی با زن را نشان می دهد و این نیز به منزله رجوع به حساب می آید. بنابر همین موضوع که  طلاق از نوع رجعی می باشد زن نیز موظف است در طول این مدت عده زن نیز باید عده را نگه داشت زیرا درصد رجوع مرد در این نوع طلاق بسیار زیاد است. شما برای دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره طلاق رجعی می توانید به بهترین وکیل طلاق در تبریز مراجعه کنید.

در جواب چرا این نوع از طلاق را رجعی می نامند سوال ابتدا باید بیان کرد به دلیل اینکه در قانون اسلام در طلاق برای مرد حقوق ربازگشت به زن را که به آن رجوع می گویند، در نظر گرفته شده است این نوع از طلاق را رجعی می نامند. پس از پی بردن با موضوع علت نامگذاری طلاق رجعه بهتر است به ابهام برخی از عزیزان که در چه صورت طلاق رجعی نیست پاسخ دهیم.

در چه صورت طلاق رجعی است:

  1. در صورتی که طلاق از قبل نزدیکی زن و شوهر انجام شود طلاق رجعی حساب نمی شود.
  2. در صورتی که زن یائسه شده باشد و طلاق در آن مدت انجام شود طلاق رجعی به حساب نمی آید.
  3. در صورتی که زوجیت طلاق توافقی را انتخاب کند امکان رجوع وجود ندارد پس طلاق از نوع رجعی نیست.
  4. در صورتی که زن و مرد ۳ بار از یکدیگر جدا شده باشند که در این صورت طلاق از نوع رجعی نمی باشد

(تمامی این مواردی که نام برده شد طلاق رجعی نمی باشد اما هر عامل دیگری که شامل این موارد در طلاق زوجین نشود و امکان رجوع مرد به زن باشد طلاق از نوع رجعی می باشد.)

شرایط طلاق رجعی در زمان عده!

شرایط طلاق رجعی در زمان عده!

همانطور که در مطالب زبر مطالعه کردیم تنها تحت قوانین حاکم جمهوری اسلامی طلاق رجعی امکان پذیر بوده و تحت شرایط نام برده شده طلاق از نوع رجعی نمی باشد حال قصد داریم شرایط طلاق رجعی در زمان عده را برایتان به تحریر در آوریم.

  • مدت زمان عده حدودا ۳ تا ۴ ماه می باشد
  • در دوران عده زمان عقد مرد نمی تواند توقع تمکین از زن را خواستار باشد.
  • در صورتی که یکی از زوجین مرد یا زن فوت کند دیگری می تواند از اموال او ارث ببرد.
  • در زمان عده مرد نمی تواند خواهر زنش را به همسری خود برگزیند.
  • در زمان حاملگی زن تا زمان فارغ شدن مادر باید عده نگه داشته شود.
  • در دوران عقد مرد موظف است نفقه زن را تمام و کمال پرداخت کند و در صورت عدم توافق بر سر مقدار نفقه دادگاه تعیین کننده نفقه می باشد. همچنین در نظر داشته باشید برای طلاق و گرفتن حق و حقوق خود از جمله نفقه می توانید به بهترین وکیل خانواده در تبریز مراجعه نمایید،‌این وکلا از دانش حقوقی بالایی برخوردار بوده و می توانند شما را در زمینه آشنایی با قوانین و حقوقتان راهنمایی کنند همچنین بهترین گزینه برای رسیدگی به دعاوی طلاق و خانواده شما هستند.

 سلام به دوستان عزیزم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طلاق رجعی چیست؟ با وب سایت ما همراه باشید